Kamis, 19 November 2015

Hentikan Berpeluh Masalah berlebihan - Apa yang menyebabkan Berpeluh berlebihan dan Apa Boleh Selesai Mengenai Ia

Hentikan Berpeluh Masalah berlebihan - Apa yang menyebabkan Berpeluh berlebihan dan Apa Boleh Selesai Mengenai Ia

Ramai orang mahu berhenti masalah berpeluh yang berlebihan. Namun, berpeluh adalah satu proses yang berlaku secara semula jadi dengan badan apabila melakukan aktiviti fizikal, dan ia mula berpeluh. Berpeluh juga berlaku jika badan terlalu panas dari suhu di luar atau apabila ia menjadi panas dari sumber yang seperti pemanas dalaman yang digunakan semasa musim sejuk. Peluh adalah cara yang badan bertindak balas terhadap rangsangan seperti melakukan senaman, tekanan, dan haba. Ia juga mungkin bahawa berpeluh berat boleh berlaku pada keadaan tertentu seperti nauseousness, atau apabila melalui tempoh hidup seperti akil baligh atau menopaus.

Mempunyai isu peluh berlebihan, bermakna 5 juta kelenjar peluh anggaran yang terletak di seluruh badan anda, lebih dirangsang.

Apabila berpeluh badan, ia akan menghasilkan cecair yang terdiri daripada air terutamanya dengan jumlah yang lebih kecil natrium klorida, laktat, urea, ditambah beberapa mineral tambahan. Pencetus mekanisme peluh apabila ia perlu untuk menyejukkan daripada menjadi lebih bekerja, atau apabila suhu badan-badan itu perlu menjadi lebih sejuk. berpeluh juga cara badan adalah rids sendiri daripada sisa buangan. Atas sebab ini, anda melakukan air peluh bukan sahaja dan kadang-kadang tidak selesa berbahaya.

Berpeluh adalah satu keadaan yang biasanya perlu dirawat oleh seorang profesional perubatan. Bagi mereka yang mempunyai masalah ini, ia adalah penting untuk mengetahui bahawa hampir 1% daripada penduduk dunia yang mempunyai syarat tertentu. Keadaan ini akan membuatkan orang berpeluh dari kawasan-kawasan tertentu badan, dan dengan kuantiti yang lebih tinggi daripada mereka biasanya inginkan.

Berpeluh keseluruhan dikawal oleh sistem saraf pusat dan adalah fungsi otak. Peluh ini dikawal oleh hipotalamus. Antara hipotalamus dan reseptor kulit. Lebih rangsangan ini adalah salah satu daripada sebab-sebab utama masalah ini.

Jika seseorang itu berhadapan dengan masalah peluh berlebihan ia penting untuk mencuba untuk kekal sejuk sebanyak mungkin, dan bercakap dengan doktor. Mereka boleh datang dengan faktor-faktor tertentu yang menyumbang kepada berpeluh yang berlebihan. Ia mungkin mereka boleh mencadangkan ubat-ubatan tertentu, atau makanan yang berbeza untuk makan, yang mungkin untuk membantu mengurangkan, dan menghentikan masalah peluh berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar