Kamis, 19 November 2015

Ketuat Genital - Pemulihan Home Asli Yang Anda Patut Tahu

Ketuat Genital - Pemulihan Home Asli Yang Anda Patut Tahu

Ketuat kemaluan disebabkan oleh HPV dan mereka sangat memalukan, terutama bagi mereka yang terlibat dalam hubungan seksual. Mereka juga datang dengan gejala jahat seperti perasaan terbakar misalnya. Ramai orang mencari ubat rumah untuk ketuat kemaluan kerana mereka mahu mengelakkan membeli lebih ubat kaunter atau pergi ke doktor. Remedi itu wujud dan sebahagian daripada mereka adalah juga berkesan. Walau bagaimanapun, apabila menggunakan rawatan rumah anda perlu membayar perhatian yang besar untuk mengelakkan merosakkan diri sendiri. Hidup dengan kutil atau membuat lawatan ke pejabat doktor adalah alternatif yang lebih baik daripada mencederakan organ-organ kemaluan anda. Apabila memilih untuk menggunakan ubat rumah untuk ketuat kemaluan, menggunakan akal fikiran untuk memikirkan apa yang mungkin bekerja dan apa yang mungkin menjadi berbahaya. Elakkan daripada menggunakan bahan-bahan yang dikenali sebagai keras atau pembakaran hasil.

Salah satu rawatan rumah selamat untuk ketuat kemaluan adalah vitamin E. Ia boleh digunakan pada ketuat tanpa perlu bimbang bahawa ia akan mempunyai kesan yang tidak menyenangkan. Ada yang mengatakan bahawa jika anda juga meletakkan bawang putih mentah pada ketuat, bersama-sama dengan vitamin E, dan meliputi mereka dengan pita, mereka akan jatuh dalam tujuh hari. Ini tidak bunyi selamat seperti vitamin E semata-mata. Jus aloe juga dianggap selamat untuk digunakan di kawasan yang sensitif dan, selain itu membuang ketuat, ia juga akan meningkatkan cara kulit anda akan kelihatan selepas itu. Jika anda mempunyai tumbuhan aloe, anda boleh menggunakan jus diperoleh secara langsung daripada daun.

Jika anda sedang mencari ubat rumah untuk ketuat kemaluan yang juga menyediakan anda kelegaan daripada gejala jahat, mengambil mandi sitz suam setiap hari, selama dua puluh minit. Air suam juga boleh disembur pada kawasan yang terjejas untuk meringankan sensasi yang terbakar. Anda juga boleh menggunakan pengering rambut untuk menjana haba, tetapi berhati-hati agar tidak membakar diri sendiri.

Kulit pisang, nanas dan betik mengandungi enzim yang dikatakan membubarkan ketuat. Orang lain juga mengesyorkan menggunakan cuka pada ketuat, tetapi oleh kerana cuka adalah asid, kerengsaan mungkin berlaku jika anda memutuskan untuk menggunakan ubat rumah ini untuk ketuat kemaluan. Jika keadaan anda menjadi lebih teruk semasa menggunakan apa-apa remedi rumah, ia adalah yang terbaik untuk berjumpa doktor. Jika mengalami ketuat kemaluan, juga mempertimbangkan untuk menyesuaikan diet anda dan untuk mengelakkan kafein dan rokok. Mengambil makanan seperti sayur-sayuran mentah dan sayur-sayuran berdaun yang mengandungi beta-karotena dan asid folik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar