Kamis, 19 November 2015

Sindrom Usus Mudah Rengsa Rawatan - The Rawatan Kebanyakan IBS Common

Sindrom Usus Mudah Rengsa Rawatan - The Rawatan Kebanyakan IBS Common

Sindrom usus dianggap sebagai salah satu daripada syarat-syarat yang paling biasa perubatan yang dialami oleh individu. Daripada semua keadaan perubatan yang menjaga profesional perubatan sibuk, ini adalah salah satu daripada orang-orang atasan yang telah dikendalikan secara tetap.

Ini tidak sama sekali mengejutkan memandangkan hakikat bahawa ia telah menetapkan bahawa sekurang-kurangnya seorang daripada setiap sepuluh orang dipercayai mengalami komplikasi gastrousus kronik ini.

Terdapat banyak biasa cepat marah rawatan sindrom usus. Malangnya, tiada rawatan ini akan menyembuhkan keadaan, tetapi mereka akan memberikan kelegaan daripada gejala yang berkaitan dengan masalah ini. Dalam panduan ini, anda akan belajar mengenai strategi rawatan yang sama.

Perubahan diet

Tunggal rawatan yang paling umum yang berkaitan dengan sindrom usus adalah perubahan pemakanan. Kebanyakan individu yang mengalami keadaan ini khususnya mempunyai beberapa jenis sensitiviti apabila ia datang kepada makanan.

Doktor sering menyarankan agar pesakit mengelak memakan makanan yang mengandungi tahap yang tinggi lemak dan gula. Ia juga disyorkan bahawa individu mengelakkan makanan dan minuman yang mengandungi alkohol dan kafein. Mereka yang mengalami banyak komplikasi yang berkaitan dengan cirit-birit adalah digalakkan untuk menjauhkan diri daripada produk tenusu, dan juga pemanis yang dianggap sebagai tiruan.

Jika seorang individu mengalami kebanyakannya dari sembelit, mereka digalakkan untuk meningkatkan jumlah serat dalam diet mereka. Bagi mereka yang mengalami kembung dan tahap yang tinggi gas dalam badan, makanan seperti kubis, kacang, dan juga brokoli yang tidak dimasak dianggap sebagai ideal.

Latihan

Ramai doktor yang mencadangkan bersenam untuk pesakit yang mengalami sindrom usus telah mendapati bahawa ini adalah satu cara yang berkesan untuk melegakan gejala-gejala yang selalunya dikaitkan dengan komplikasi gastrousus ini. Ia adalah dinasihatkan untuk bersenam secara teratur dan dengan cara yang bersungguh-sungguh.

Bukan sahaja ini akan membantu mereka yang mengalami IBS akibat tekanan melegakan tekanan, tetapi ia juga boleh membantu untuk melegakan ketegangan yang berlaku di dalam otot-otot badan. Hasilnya, pengecutan yang secara semulajadi berlaku dalam usus apabila makanan bergerak dari perut untuk penghapusan diatur supaya mereka tidak bergerak terlalu perlahan dan tidak bergerak terlalu cepat. Jenis positif latihan yang akan memberi manfaat kepada pesakit IBS paling termasuklah berjalan cepat, menari, aerobik berimpak tinggi, berlari-lari anak, dan juga berenang.

Ubat-ubatan

Terdapat banyak ubat-ubatan yang membantu individu yang mempunyai sindrom usus terganggu. Ubat-ubatan yang individu mengambil bagi keadaan ini mesti disesuaikan dengan gejala yang paling menyusahkan. Sebagai contoh, jika suatu pengalaman individu yang teruk kekejangan dengan IBS, mereka boleh mengambil ubat-ubatan yang dikenal pasti sebagai anticholinergics. Jika seorang individu mengalami cirit-birit, terdapat ubat-ubatan anti-cirit-birit yang boleh diambil.

Jika tekanan dialami secara teratur, ubat-ubatan anti-kerisauan yang ditetapkan. Jika anda mengalami sindrom usus, adalah penting untuk memastikan bahawa anda menyesuaikan pelan rawatan dengan doktor anda. Tiada kes sindrom usus adalah sama seperti yang lain, supaya tidak ada dua pelan rawatan adalah sama sama ada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar