Kamis, 19 November 2015

Penyembuhan Hiperhidrosis - Tiga Langkah Proses Untuk Pemulihan Pantas

Penyembuhan Hiperhidrosis - Tiga Langkah Proses Untuk Pemulihan Pantas

Bagaimana untuk menyembuhkan hiperhidrosis, atau peluh berlebihan dalam langkah demi langkah proses. Jika anda seorang pesakit peluh berlebihan, maka anda tahu berapa banyak kesakitan yang dalam anda-tahu-apa yang ia boleh. Walaupun berpeluh adalah perkara biasa tetapi peluh berlebihan boleh menjadi suatu kacau ganggu. Hiperhidrosis boleh menjejaskan sebahagian setempat badan atau yang lebih umum dalam alam semula jadi. Ia boleh mengganggu kehidupan dalam beberapa cara. Contoh berpeluh setempat adalah tapak tangan berpeluh. Berpeluh daripada tapak tangan, misalnya boleh merompak anda keyakinan, membuat anda berasa sedar diri dan tidak mampu walaupun berjabat tangan dengan orang ramai. Ia juga boleh membuat anda saraf untuk menyentuh atau memegang apa-apa kerana takut bahawa perkara tersebut akan jatuh ke tanah kerana tapak tangan basah anda. Bayangkan tidak dapat menandatangani nama anda kerana tangan anda jadi basah bahawa anda tidak boleh memegang pen.

Contoh lain adalah kaki berpeluh, yang boleh meninggalkan anda terdedah kepada penyakit kaki makan air dan kulat lain, lepuh dan keadaan lain. Anda juga mungkin mendapati bahawa berpeluh yang berlebihan meninggalkan anda dengan bau kaki tidak tertanggung yang meresap kasut dan sarung kaki anda.

Peluh berlebihan adalah masalah biasa dan memberi kesan sebanyak tiga peratus daripada penduduk kita. Jika anda tertanya-tanya bagaimana untuk menyembuhkan hiperhidrosis yang disenaraikan di bawah adalah satu proses tiga langkah untuk membantu anda untuk menyembuhkan hiperhidrosis dan memulakan hidup kehidupan yang normal lagi.

Langkah # 1 Mengenal pasti Masalah

Terdapat berpeluh dan kemudian ada berpeluh yang tidak normal. Berpeluh biasa adalah tindak balas normal badan terhadap rangsangan seperti haba, melakukan senaman, makanan pedas atau gangguan emosi. Peluh berlebihan berpeluh yang boleh menyerap melalui pakaian dan sering dilihat dalam ketiadaan rangsangan sama sekali. Jika anda boleh mengatakan bahawa berpeluh yang anda mempunyai tidak normal untuk anda, maka ia boleh menjadi hiperhidrosis.

Langkah # 2 Melawat Doktor yang

Oleh kerana peluh berlebihan boleh disebabkan oleh saraf yang serius, metabolik atau masalah sistemik ia adalah amat penting bahawa doktor menilai sebab berpeluh anda. Doktor boleh membantu anda menentukan sama ada atau tidak anda mempunyai peluh berlebihan dan apa sebab-sebab berada. Anda juga akan belajar apa pencetus berpeluh anda dan bagaimana untuk mengelakkan mereka.

Langkah # 3 Rawatan Mula Cuba

Tidak semua orang akan bertindak balas terhadap rawatan yang pertama yang mereka cuba. Bagi sesetengah orang ia akan menjadi beberapa percubaan sebelum mereka mencari kaedah yang tepat untuk menyembuhkan hiperhidrosis mereka. Sesetengah orang mungkin boleh mula menggunakan di kaunter, antiperspirants kekuatan klinikal dan mempunyai yang berkesan manakala yang lain perlu terus mencari penawar yang mereka perlukan. Langkah seterusnya boleh menjadi lebih kuat, preskripsi antiperspirant atau iontophoresis, alat yang menyampaikan isyarat elektrik melalui air paip ke dalam kulit. Prosedur ini telah dimulakan lebih lima puluh tahun yang lalu dan digambarkan sebagai tidak menyakitkan. Ubat-ubatan oral adalah satu kemungkinan seperti suntikan botox dalam beberapa kes. Terdapat pembedahan yang dianggap sebagai rawatan pilihan terakhir. Walau bagaimanapun dengan pembedahan tetapi ada kesan sampingan yang teruk dan kelemahan. Pastikan untuk mempertimbangkan proses 3-langkah ini untuk menyembuhkan hiperhidrosis berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar